STRONA PRZENIESIONA NA
http://e-gielda.blogspot.com

czwartek, 20 sierpnia 2009

Kierunek północ.

Już sam początek sesji był dla mnie zaskoczeniem - może nie to że był wzrost ale jego skala - nie spodziewałem się tego. Generalnie był to efekt bardzo dobrej końcówki sesji w Japonii i dodatnie wartości kontraktów amerykańskich. Cóż pozostanie poza rynkiem jest połowicznym sukcesem dobrze że nie zakładałem mega spadków to by była dopiero pomyłka. Jednego jestem pewien po dzisiejszym pokazie siły byków. Należy zapisać sobie nad biurkiem lub najlepiej w pamięci - Trend is Your friend i przestrzegać tego zawsze, zawsze i jeszcze raz zawsze.Po otwarciu zastanawiałem się nad zajęciem jakiejkolwiek pozycji i niestety nic nie zrobiłem. Powinienem zająć pozycję długą i nic więcej nie robić.
Wynik dzisiejszego jednostronnego pojedynku jest miażdżący dla obozu niedźwiedzi - mamy zamknięcie bardzo blisko maksimów konsolidacji i tym razem chyba tylko jakieś ogólnoświatowe załamanie może pokrzyżować plany byków. Może nie jutro ale sesja poniedziałkowa lub wtorkowa może być sesją wybicia i przyspieszeniem trendu wzrostowego. Generalnie jutro można się spodziewać uspokojenia o którym to pisałem w komentarzu porannym i myślałem że nastąpi dzisiaj. Nie wykluczałbym jednak próby testu szczytów na indeksie wig20. Pozycja byków jest komfortowa i jest duża szansa na taki właśnie scenariusz. Technicznie sytuacja uległa znacznej poprawie - pokonanie połowy konsolidacji zapowiadało dalsze wzrosty i tak też się stało. Po raz kolejny w tym tygodniu nie da się nie zauważyć świetnej dyspozycji Cersanitu +13% po raz drugi - gratulacje szczęśliwym posiadaczom akcji. Silne były również wszystkie banki z wigu20 notując wzrosty ponad 3%-owe. Relatywnie słabiej zachowały się spółki surowcowe Lotos i PknOrlen ale nie oczywiście mocarz naszej giełdy KGHM ze wzrostem 4.45%.
Na wykresie wigu20 widać bliskość górnego ograniczenia konsolidacji - co może - zatrzymać na chwilkę rozpędzający się pociąg - jednak wydaje się tylko że będzie to zmiana biegu na wyższy i dalsze wzrosty.

Przewaga popytu jest tak duża iż kontynuacja trendu nie ulega najmniejszej wątpliwości. Oczywiście może wystąpić jakaś mała korekta ale nic większego. Jeżeli jak wcześniej wspomniałem nie będzie odwrotu na rynkach światowych.

Zapraszam do komentarza porannego.