STRONA PRZENIESIONA NA
http://e-gielda.blogspot.com

poniedziałek, 17 sierpnia 2009

A.Techniczna vs. A.Fundamentalna

Wiele stron zostało zapisanych porównując te dwie odmienne analizy.
Powiem tylko jedno - że najważniejsza według mnie jest analiza techniczna a nie fundamentalna - my tutaj gramy akcjami spółek a nie spółkami - i tego się trzymajmy.
Ja osobiście jestem zwolennikiem AT która dostarczyła mi wiele zysków. W przeciwieństwie do AF, która przysporzyła nie małe straty. Chyba dlatego że jestem inwestorem generalnie krótkoterminowym niekiedy daytraderem. Generalnie większość inwestorów grających na kontraktach terminowych na wig20 jest bardzo często daytraderami. To tylko moja ocena proszę was nie sugerujcie się tylko wnioskujcie - zawsze.
Bywały przypadki w historii kiedy to spółki ze strasznymi startami lub zyskami kierowały się w zupełnie innym kierunku do zakładanego - działo się i dzieje do tej tak pory dlatego że na rynku działają siły takie same jak zawsze. Każdy inwestor jest taki sam i myśli tak samo. Tylko w odróżnienia od jednych drudzy to robią co myślą a inni robią coś odwrotnego. Podobnie zachowują się kursy akcji. Zachowują się tak gdyż kierunek ruchu jest wyznaczany przez inwestorów. Oczywiście najważniejsze jest to co się dzieje w spółce - zyski, perspektywy,plany itp. Ale decyzje czy kupimy dzisiaj akcje czy nie podejmuje inwestor a nie raport o zyskach. Zdarzają się przypadki kiedy są wspaniałe zyski a spółka nie rośnie lub odwrotnie. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta - odmienne od oczekiwanego zachowanie inwestorów. Odpowiedzi na takie pytanie nie da AF tylko techniczna.
Nie chcę tutaj zachwalać AT ale takie mi się nasuwają wnioski.
Nawet najlepsza spółka z super perspektywami i zyskami nie może rosnąć codziennie - to chyba każdy już wie, korekty występują zawsze - nie łudźmy się że nie wystąpią tym razem - taka jest kolejność rzeczy. Nie starajmy się tego zmieniać - nie uda nam się.
Nasuwa się pytanie - czy analiza fundamentalna pozwoli ci określić moment wystąpienia korekty?? Otóż nie pozwoli. Według mnie AF służy do analiz długoterminowych i do takich ją stosuję do tej pory (sprawdza się). Natomiast dla okresów krótszych niż 3 miesiące - nigdy nie stosowałem AF tylko techniczną.
Cała masa wskaźników pozwala przybliżyć znacznie moment wejścia na rynek i wyjścia z niego.
Konieczne wydaje mi się podanie 3 zasad AT, które są prawdopodobnie znane wszystkim:
- rynek dyskontuje wszystko
- historia lubi się powtarzać
- ceny podlegają trendom


ciąg dalszy nastąpi......